Robert Myszkal, urodzony w Sanoku, absolwent Instytutu Sztuk Pięknych Uniwersytetu Rzeszowskiego -Wydział Pedagogiczny. Związany z Bieszczadami od dziecka. W latach 1985-1988 mieszkał i pracował w Morochowie wśród ludności łemkowskiej i ukraińskiej, zbierał materiały do cykli obrazów o tematyce bieszczadzkiej ( „Bieszczadzkie Anioły” czy „Połoniny Senne”) oraz tematów ikonograficznych.
W sztuce ikonopisania fascynują go dawne, stare techniki stosowane w malarstwie bizantyjskim, a później na terenie Rusi Kijowskiej i Karpat. Prace swoje patynuje, postarza, by wywoływały wrażenie „nadgryzionych zębem czasu”.
Twórca ikon, uprawia także malarstwo symboliczne nawiązujące do ich mrocznego piękna i mistyki. Malarstwo inspirowane poezją A. Ziemianina, J. Harasymowicza czy muzyką SDM-u. Swoje prace wystawia w licznych galeriach bieszczadzkich.
Krzysztof Śliwka (ur. w 1965 r.), rzeźbą w drewnie zainteresował się w wieku 14 lat. Ukończył Liceum Sztuk Plastycznych w Miejscu Piastowym k. Krosna (jego nauczycielami rzeźby byli m.in. Władysław Kandefer z Iwonicza Zdroju, asystent Xawerego Dunikowskiego, Bogdan Biernat, Roman Górka). Od 1997 r. zajmuje się wyłącznie rzeźbą w drewnie, ceramiką i malarstwem. Szczególnie interesuje go tematyka sakralna, portret, pejzaż.
Swoje prace prezentował na wystawach: w Warszawie, Rzeszowie, Krośnie, Jarosławiu, Łańcucie, Jaśle, Przemyślu, Iwoniczu Zdroju, Budapeszcie.
Inspiracje, pomysły wynikają z kontaktu z naturą, pejzażem, człowiekiem, tradycją, historią. W niektórych pracach pojawiają się elementy apokaliptyczne, surrealistyczne.
W rzeźbie w drewnie stosuje różne techniki m.in. opalanie, klejenie z małych elementów; różne gatunki drewna (lipa, modrzew, jesion, dąb).
W malarstwie wykorzystuje własną technikę, która uwydatnia fakturę (na sztywnym podkładzie nakładany jest impast, który jest później patynowany, malowany w technice olejnej lub akrylowej). Wykonuje też modele odlewnicze (współpraca z hutami szkła, odlewnikami metali).